Podział majątku wspólnego

Kancelaria Adwokacka Rawa-Klocek & Partnerzy, w ramach świadczonych usług oferuje porady prawne, a także prowadzenie spraw o podział majątku wspólnego małżonków.

Podział majątku wspólnego małżonków dzielimy na umowny i sądowy.

Podział sądowy

W przypadku sądowego podziału majątku wspólnego, konieczne jest wniesienie do sądu stosownego wniosku o podział majątku wspólnego. Wniosek taki składamy w sądzie miejsca położenia majątku, natomiast jeżeli jeden z małżonków nie żyje – właściwy jest sąd spadku.

Stała opłata od wniosku wynosi 1000 zł.

Podział umowny

Z umownym podziałem majątku, mamy do czynienia jedynie w sytuacji, gdy małżonkowie są w stanie porozumieć się w zakresie podziału. W takim przypadku koniecznie będzie sporządzenie umowy wraz ze sposobem podziału majątku. Umowny podział majątku wspólnego przebiega szybciej niż sądowy oraz jest dużo tańszy.

Stała opłata od podziału umownego 300 zł.

Kiedy można dokonać podziału majątku?

Podział majątku wspólnego małżonków może nastąpić zarówno w trakcie rozwodu jak i już po jego zakończeniu. Oznacza to, że na wniosek jednego z małżonków, sąd w wyroku orzekającym rozwód może dokonać podziału majątku. Sąd może jednak odstąpić od tych czynności, jeżeli mogłoby to spowodować zwłokę w postępowaniu.

Z przyjemnością informujemy, iż dnia 3 kwietnia 2019 roku adw. Przemysław Rawa-Klocek na łamach programu drugiego polskiego radia udzielił wyjaśnień  w zakresie

Środki ochrony prawnej dla medyków

Adw. Przemysław Rawa-Klocek na temat prawnokarnych środków ochrony przysługujących lekarzom. Zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu.   Artykuł dostępny jest na